POBIERZ KLAUZULĘ INFORMACYJNĄ DLA NEWSLETTERA
WIRTUALNY SPACER
Kliknij i zobacz jak wygląda teraz Krasnostawski Dom Kultury, zapraszamy do obejrzenia jakości HD
O urbexie w KDK
Krasnostawski Dom Kultury zaprasza 7 kwietnia o godz. 19.00 do sali muzycznej na koncert Kary Boskiej i Domów Towarowych. Członkowie w/w projektów dodatkowo poprowadzą panel dyskusyjny pn. „Czym dla mnie jest urbex?”
Domy Towarowe w równym stopniu inspirują się muzyką punk, jak i industrial. Nie grają ani nie śpiewają. Interesuje ich robienie ciężkostrawnego hałasu z niepopularnym przekazem. Wpisywanie się jednak w jakiekolwiek nurty czy ideologie uważają za stratę czasu. Nic nie jest tylko czarne lub białe, najczęściej jest szare.
Od scenariusza do zdjęć próbnych - warsztaty z aktorem Grzegorzem Emanuelem w II LO w Krasnymstawie
Warsztaty dla nauczycieli i uczniów „Inspiracje Filmoteką Szkolną – od scenariusza do zdjęć próbnych” zostały zorganizowane przez liderkę Filmoteki Szkolnej Ewę Magdziarz w ramach programu Filmoteka Szkolna realizowanego przez Filmotekę Narodową – Instytut Audiowizualny przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Zajęcia odbyły się 9 marca 2018 r. w II LO im. C. K. Norwida w Krasnymstawie. W Pracowni Filmoteki Szkolnej z aktorem i reżyserem Grzegorzem Emanuelem spotkali się nauczyciele: p. Teresa Berbeć, p. Grażyna Wojtyna, p. Agnieszka Rybczyńska-Manachiewicz, p. Beata Ortyl oraz uczestnik letnich projektów „Kręćmy film!” p. Zbigniew Atras. W warsztatach wzięli udział także uczniowie z Krasnegostawu: ze Szkoły Podstawowej nr 1, Szkoły Podstawowej nr 4, z II LO oraz ze Szkoły Podstawowej w Małochwieju Dużym i II LO w Chełmie - w sumie 38 osób.
Spotkanie miało na celu popularyzowanie Filmoteki Szkolnej, przygotowanie uczniów do udziału w szkolnych projektach filmowych i w XVI Powiatowym Konkursie Filmowym „Inspiracje Filmoteką Szkolną”. Zajęcia rozpoczęły się od przypomnienia zasad tworzenia scenariuszy filmowych i teatralnych. Grzegorz Emanuel podkreślał, że w scenariuszu filmowym najważniejsza jest akcja. Radził także, aby dialogi ograniczyć do minimum. Prowadzący i uczestnicy warsztatów dokładnie przeanalizowali projekt scenariusza zgłoszonego na konkurs, zwracając uwagę na występujące w nim niespójności oraz zalety. Następnie odbyła się dyskusja dotycząca wszechstronnych umiejętności, które powinien opanować student szkoły aktorskiej. Ważną częścią spotkania były ćwiczenia dykcyjne oraz aktorskie improwizacje uczniów pod kierunkiem Grzegorza Emanuela. Uczniowie z różnych szkół wzięli udział w zdjęciach próbnych nagrywanych kamerą. Wykonywali dialog ze scenariusza do filmu zrealizowanego w czasie 3. edycji letniego projektu „Kręćmy film!” w II LO w Krasnymstawie. Następnie uczestnicy zajęć obejrzeli zwiastun „To, czego nie widać” zawierający scenki grane przez uczniów na warsztatach.
Prowadzący zajęcia wyjaśniał także, jaka jest różnica między grą aktora na scenie i w filmie. Wskazówki i ćwiczenia warsztatowe na pewno pomogą nauczycielom zachęcić uczniów do realizacji ciekawych prac na XVI Powiatowy Konkurs Filmowy i zainteresować ich sztuką filmową. Na zakończenie zajęć p. Anna Antyga – dyrektor II LO - i p. Ewa Magdziarz podziękowały Grzegorzowi Emanuelowi za prowadzenie warsztatów i wieloletnią współpracę z „Norwidem”, natomiast uczniowie – Katarzyna Kurek i Filip Rybczyński - wręczyli upominki przekazane przez Powiat Krasnostawski i Urząd Miasta Krasnystaw.
„Dotknij Teatru” 2018 w KDK
Krasnostawski Dom Kultury zaprasza do oglądania wystawy „Teatr FOTOgrafii”. Fotogramy Przemka Wiśniewskiego ozdobią hol KDK z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru – Dotknij Teatru 2018, który przypada na 27 marca. Zdjęcia będzie można oglądać przez trzy tygodnie.
„Teatr FOTOgrafii” jest niebanalny. Przemysław Wiśniewski fotografuje sceny ze spektakli teatralnych... Spektakli, które nigdy nie zostały wystawione. Aktorzy, role, scenografia i kostiumy, koncepcje reżyserskie, atmosfera - to wszystko odnajdziemy w jego autorskim projekcie. W przedstawieniach „Teatru FOTOgrafii” brakuje tylko jednego - przebiegu spektaklu. Nie zobaczymy go na żadnej scenie - istnieje tylko na fotografiach, stając się jednocześnie zapisem twórczych poszukiwań artysty i proponowaną przez niego nową wizją teatru.