POBIERZ KLAUZULĘ INFORMACYJNĄ DLA NEWSLETTERA
WIRTUALNY SPACER
Kliknij i zobacz jak wygląda teraz Krasnostawski Dom Kultury, zapraszamy do obejrzenia jakości HD
Trzecie szkolenie z cyklu „DK+ Zaproś nas do siebie!” za nami
W dniach 21-22 listopada 2016 r. w Krasnostawskim Domu Kultury odbyło się szkolenie „Diagnoza i ewaluacja działań instytucji". Było to trzecie i ostatnie spotkanie kształcące animatorów kultury, jakie zrealizowano w ramach projektu „DK+ Zaproś nas do siebie!” w KDK. Przypomnijmy, że przedsięwzięcie Narodowego Centrum Kultury, które powstało przy współpracy trzech innych programów NCK: Domu Kultury+, Kadry Kultury i Platformy Kultury, poprzez cykl szkoleń pomaga osobom działającym w sektorze kultury zmierzyć się z realnymi problemami obecnymi w danym środowisku i umiejscowionymi w lokalnym kontekście.
W szkoleniu, które poprowadził Tomasz Ignalski wzięli udział pracownicy instytucji kultury i głównie z terenu powiatu krasnostawskiego. Do wyjątków należeli przedstawiciele Młodzieżowego Domu Kultury w Szczebrzeszynie i Galerii Labirynt z Lublina. Najsilniej i tym razem reprezentowany był Krasnostawski Dom Kultury.
Kluczowe zagadnienia jakie zostały poruszone na szkoleniu to: obszary diagnozy w instytucji; podstawowe metody badania; tworzenie koncepcji badania; budowanie zespołu badawczego;
przegląd i dobór narzędzi badawczych; wykorzystanie i upowszechnienie wyników badań;
cele ewaluacji; korzyści z ewaluacji; rodzaje i metody ewaluacji.
Prowadzący przybliżył również program NCK „DK + Inicjatywy lokalne”. Na prośbę uczestników podzielił się swoim doświadczeniami związanymi z tym programem, z którym pełniąc różne w nim role, jest związany od samego jego początku.
Warsztat prowadzony był głównie metodami aktywnymi. Uczestnicy pracowali zarówno indywidualnie, jak i w grupach. Doświadczali konkretnych sytuacji, analizowali, wyciągali wnioski i określali ich zastosowanie w praktyce. Szkolenie wyróżniło się na tle innych częścią przeprowadzoną poza siedzibą Krasnostawskiego Domu Kultury. Spacer diagnostyczny, bo nim mowa nasunął uczestnikom szereg pomysłów na nowe działania kulturalne. Ukierunkował także nowe myślenie o diagnozie i ewaluacji, które dla części grupy były do tej pory żmudną i nikomu niepotrzebną procedurą badawczą.