POBIERZ KLAUZULĘ INFORMACYJNĄ DLA NEWSLETTERA
WIRTUALNY SPACER
Kliknij i zobacz jak wygląda teraz Krasnostawski Dom Kultury, zapraszamy do obejrzenia jakości HD
Drugie szkolenie z cyklu „DK+ Zaproś nas do siebie!” za nami
W dniach 7-8 listopada 2016 r. w Krasnostawskim Domu Kultury odbyło się szkolenie pn. „Partnerstwo w projekcie". Było to już drugie spotkanie z animatorami i edukatorami z województwa lubelskiego, przeprowadzone przez KDK w ramach projektu „DK+ Zaproś nas do siebie!”. Jest to nowe przedsięwzięcie Narodowego Centrum Kultury, które powstało przy współpracy trzech programów działających na rzecz profesjonalizacji sektora kultury: Domu Kultury+, Kadry Kultury i Platformy Kultury. Krasnostawski Dom Kultury jest jednym z dwóch podmiotów w województwie lubelskim, gdzie projekt jest realizowany.
Szkolenie poprowadził Rafał Krenz - ekonomista, wykładowca akademicki, ekspert w zarządzaniu projektami z różnych obszarów kultury, pomocy społecznej czy aktywizacji zawodowej. Do KDK stawili się pracownicy instytucji kultury, członkowie NGO-sów i grup nieformalnych reprezentujący m.in. Krasnostawski Dom Kultury, Muzeum Zamoyskich w Kozłówce, zamojskie stowarzyszenie „Turystyka z pasją”, Artystyczną Stanicę Rowerową z Wierzbicy czy Muzeum Wsi Lubelskiej.
Celem szkolenia było zwiększenie wiedzy i umiejętności uczestników w budowaniu partnerstw na rzecz rozwoju kultury. Trwającego 14 godzin warsztat dał możliwość zdobycia wiedzy na dotyczącej:
- Partycypacji partnerstw;
- Roli instytucji kultury w budowaniu partnerstw lokalnych;
- Obszarów działania podmiotów kultury dzięki utworzonym partnerstwom;
- Procesu grupowego;
- Komunikacji i rozwiązywania konfliktów w zespole i partnerstwie.
Ponadto animatorzy pogłębili swoje umiejętności z zakresu:
- Budowania relacji ze środowiskiem lokalnym;
- Facylitowania spotkań;
- Tworzenia przestrzeni do współpracy i zasad współpracy;
- Formułowania wizji i misji partnerstwa;
- Planowania i realizacji wspólnych przedsięwzięć partnerstwa.
Szkolenie prowadzone było głównie metodami aktywnymi. Uczestnicy pracowali indywidualnie, w parach, w małych grupach i na forum grupy. Doświadczali określonej sytuacji, analizowali, wyciągali wnioski i określali ich zastosowanie w praktyce. Treść merytoryczna szkolenia i narzędzia jakimi zostało przeprowadzone, miały ułatwić grupie zrozumienie wartości partycypacyjnego podejścia na rzecz kultury, a także pogłębić świadomość większej skuteczności działań poprzez zawiązywanie partnerstw.